Wedstrijdverslag VVO – vv Doetinchem

VVO – vv Doetinchem (03-11-2019)
Vorige week begonnen we nog aardig aan de wedstrijd tegen PAX, maar na een ongelukkig moment vlak voor rust, toen de gelijkmaker viel was het over. We waren met van alles bezig behalve met ons eigen spel. We waren los zand, ipv een hecht team. We gaven de 2e helft niet thuis. Voeg daarbij een uiterst ongelukkig fluitende scheidsrechter en het 2e verlies van dit seizoen was een feit.

Vandaag moesten we , voor de uitwedstrijd tegen VVO, wederom behoorlijk wat schuiven binnen de basis elf. Jessie was geschorst, Dennis, Rico, Niek, Mo en Max waren geblesseerd. Sjoerd stond vandaag onder de lat ,Yasin was vandaag wel weer beschikbaar. Vanuit het 2e schoven Samir en Luuk door. En โ€œgood oldโ€ Niels kwam ons uit de brand helpen.

We wilden vandaag wel als een hecht team spelen en knokken voor elkaar. Vv Doetinchem begon wederom onrustig en slordig aan de wedstrijd. Toch kwamen we terecht op 0-1 door een doelpunt van aanvoerder Ersin, na voorbereidend werk van Shady. Na goed doorzetten van Samir scoorden we bijna de 0-2, echter ging de bal voorlangs. Ook linksback Danny kwam een keer prima door en omspeelde de keeper, maar ook deze kans ging er voor rust niet in. Keeper Sjoerd had de eerste helft weinig te doen gehad.

Na de pauze begon VVO steeds meer te drukken, wat in eerste instantie nog niet tot echte kansen leidde. Daarentegen kregen wij wel steeds meer ruimte, maar doordat wij erg slordig waren in de passing waren menig goede kans niet aan ons besteed. Doordat wij zo slordig speelden hielden we VVO in leven. Af en toe werd het knap spannend in ons eigen doelgebied, maar Sjoerd hield zijn doel schoon vanmiddag. Invaller Niels zorgde 10 minuten voor tijd met een goede assist op Alper voor de beslissing. Kort daarna scoorde Alper (na opnieuw een โ€œassistโ€ van Niels) de 0-3 en was de wedstrijd over. De broodnodige 3 punten gingen weer mee de auto in naar Doetinchem!!!

Complimenten voor de wijze hoe de ploeg vandaag echt als een team geknokt heeft!!! Als we zuiniger worden in balbezit, de passing beter verzorgen komen we ook tot beter voetbal en zullen we makkelijker tot scoren komen.

Volgende week komt de oude trainer naar de Bezelhorst. John zal ons graag punten willen afsnoepen, maar wij willen ze hier houden om bovenin mee te blijven doen!!!!