Wedstrijdverslag vv Motferland – vv Doetinchem

Vv Montferland – Vv Doetinchem (20-10-2019)

Na de zeperd van vorige week thuis tegen OBW stond vandaag laagvlieger vv Montferland op het programma. Op een zeiknat veld in Zeddam moest de wederopstanding dan plaatsvinden.

Ook vandaag moest trainer Hans Hendriksen wat schuiven binnen zijn basis elf. Jessie was nog steeds op vakantie en Dennis en Max waren geblesseerd. Met Piet wederom onder de lat ,Yasin op de plek van Dennis in het centrum en Jorrit op verzoek van Gerard op linksback en Gerard zelf dus op rechtsback was de achterhoede compleet. Willem vormde met de gebroeders van Dooren het middenveld en Alper, Rico en Shady moesten het voorin laten zien.

Jorrit had voor die avond bij de Griek in Emmerich een tafel voor 21 man gereserveerd, maar trainer Hendriksen had al gezegd alleen mee te willen gaan mits er 3 punten mee genomen zouden worden.

Vv Doetinchem begon wederom onrustig en slordig aan de wedstrijd. Misschien dat het kwam door de regen, het veld of omdat de tegenstander hoog druk zette, maar misschien lag het ook wel gewoon aan ons zelf. De echte scherpte ontbrak wederom en we maakten het elkaar soms onnodig moeilijk. Vv Montefrland kwam enigszins gelukkig meer wel verdiend op 1-0. Een totaal verkeerd geraakte bal zette Piet op het verkeerde been en de bal rolde langzaam de andere hoek in. Langzamerhand kwam Doetinchem beter in de wedstrijd en zag je bepaalde automatismen weer terugkomen. Vooral Yasin en Gerard speelden een prima wedstrijd in de achterhoede. Na een goede combinatie kwam Willem in balbezit op de achterlijn en zette met een strakke bal voorlangs Rico in de gelegenheid om de bal onberispelijk binnen te schuiven. Vanaf dat moment begon het steeds beter te lopen bij de wapendragers en kopte Shady na een slimme pass van Bram de 1-2 binnen. Vlak voor rust had het zelfs 1-3 moeten worden, maar zoals later zou blijken zouden we deze middag nog wel vaker een paar โ€œkansjesโ€ laten liggen.

In de rust werden nog even de puntjes op de i gezet en was het vertrouwen binnen de ploeg terug dat we vandaag 3 punten mee terug zouden nemen naar Doetinchem. In de 2e helft had vv Montferland moeite met het tempo en ruimtes die er ontstonden. De kansen regen zich aaneen, maar er werd slechts nog 3 x gescoord. Rico scoorde na een fantastische steekpass van Alper de 1-3. Alper scoorde zelf vanaf de penaltystip de 1-4 (nadat hij zelf was vastgehouden binnen de 16m). Helaas was Piet wederom kansloos na een van richting veranderd schot en werd het toch nog even spannend (2-4). Echter had Rico nog niet al zโ€™n kruid verschoten en hakte hij 10 minuten voor tijd de 2-5 binnen.

Gelukkig voor vv Montferland en voor de technische staf van vv Doetinchem gingen de spelers van vv Doetinchem erg slordig om met de kansen die hen geboden werden in de 2e helft en bleef het bij 2-5.

3 punten konden bijgeschreven worden en er kon met een lekker gevoel afgereisd worden naar Emmerich om daar bij de plaatselijke Griek na te genieten van de overwinning.

Volgende week staat rivaal PAX op het programma!!!!