Wedstrijdverslag vv Doetinchem – VVG’25

Vv Doetinchem – VVG’25 (24-11-2019)
Vandaag kwam de koploper langs op de Bezelhorst. VVG had al zijn wedstrijden tot nu toe gewonnen (inclusief beker).
Helaas was Alper donderdag in de eindpartij geblesseerd geraakt en zullen we hem enkele weken moeten missen. Daartegenover stond de terugkeer van Rico en Niek. Rico liet op de training van donderdag zien dat hij net op tijd fit was om aan de start te kunnen verschijnen. Voor Niek was dit net niet het geval. Hij zou in de wissel beginnen.
Tijdens de wedstrijdbespreking gaf trainer Hendriksen aan waar het gevaar zat bij VVG, maar dat we vooral ons eigen spel moesten spelen en vanaf het begin voor de volle 100% inzet moesten tonen.
Dit deden de jongens dan ook!!! We speelden VVG het eerste kwartier behoorlijk van het kastje naar de muur. We waren overal op het veld de baas. Het eerste gevaar van VVG was een vrije trap aan de zijkant van de 16m. De bal werd scherp richting de 1e paal gespeeld en daar stonden maar liefst 3(!!) man vrij van VVG om de bal binnen te prikken. Dit was even een tikkie. Toch herpakten we ons goed en na zo’n 25 min stak Bram een bal via het centrum door op Rico die wel raad wist met deze kans. De 1-1 was dan ook geheel terecht.
Dat VVG vooral gevaarlijk was vanuit de omschakeling was bekend, maar toch wisten de gasten een paar keer gevaarlijk door te breken op snelheid. Aan de andere kant waren het Shady en Rico die voor veel dreiging zorgden. De eerstgenoemde nam de bal prima met de borst mee binnen de 16m en kreeg een aardig tikje. De scheids wuifde het weg, maar Shady bleef wel geblesseerd achter.
In de actie die daarop volgde kwam het moment van de eerste helft: Een speler van VVG kwam binnen de 16m maar speelde de bal eigenlijk iets te ver voor zich uit. De prima spelende keeper Sjoerd verkleinde goed zijn doel en tikte de bal voor de voeten van de spits weg. Deze liet zich daarna theatraal vallen. De scheids floot en iedereen dacht dat de spits getrakteerd zou worden op een gele kaart……… hoe anders was het!!!! De scheids wees naar de stip en gaf een belachelijke penalty aan VVG. Vv Doetinchem wilde wisselen omdat Shady niet verder kon, echter de scheids wilde eerst de penalty laten nemen???? (Volgens mij is ook een penalty een dood spel moment en mag er dan juist gewisseld worden.) VVG schoot de penalty binnen en we konden dus weer opnieuw beginnen. Tot aan de rust konden we geen echte kans meer bij elkaar spelen en dus gingen we aan de thee met een 1-2 achterstand.
In de rust moesten we even de koppen bij elkaar steken, we hadden even wat tikjes te verwerken en vooral het gemis van Shady was voelbaar. Toch was iedereen het eens dat wij de betere ploeg waren en dat we zo door moesten gaan. Ahmet werd gewisseld voor Niek. Bram ging op de plek van Ahmet spelen en Niek nam de plek van Bram over. We moesten meer ruimtes gaan weggeven om aan het drukken te blijven en zo werd VVG in zijn kracht gezet. Toch wist de achterste linie samen met Sjoerd het doel schoon te houden. 15 minuten voor tijd stuurde Hendriksen zijn laatste man Dennis mee de frontlinie in en ging DTC achter 1 op 1 spelen. In de 88e minuut soleerde Bram 2 spelers van VVG voorbij en haalde hij prima de achterlijn. De strak voorgegeven bal werd door Dennis binnengelopen en zo was het terecht 2-2.
Een groot compliment voor de mannen die echt tot de laatste minuut gestreden hebben en geloof hebben gehouden in een goede afloop!!!! Jammer dat de scheidsrechter vanmiddag niet zijn beste dag had. Volgende week gaan we op bezoek bij de Witkampers uit Laren. Als we dit niveau blijven halen dan gaan we nog een mooi slot van de competitie tegemoet. “Doetinchem bijt op je tanden………”