KNVB Verzekeringen

Informatie over Ongevallenverzekering KNVB

Er komen bij het bestuur nogal eens vragen binnen over verzekeringen die de KNVB voor haar leden heeft afgesloten. Om de leden te informeren over wat er nu wel en ook niet onder deze verzekeringen valt het volgende.

De KNVB heeft voor haar leden een tweetal collectieve verzekeringen gesloten: een collectieve ongevallenverzekering en een collectieve aansprakelijkheidsverzekering.

Voor wat betreft de dekking van de verzekering van de KNVB wijzen we er op dat deze verzekering zoals dat heet, subsidiair is. Dit betekent nadrukkelijk dat schade die krachtens enige andere verzekering voor vergoeding in aanmerking komt allereerst bij die andere verzekering moet worden geclaimd. Wanneer een eigen verzekering qua dekking niet toereikend is of dekking op de eigen verzekering is uitgesloten, kan een beroep worden gedaan op de secundaire, KNVB-verzekering.

De collectieve ongevallenverzekering biedt overigens geen dekking voor het eigen risico (en no-claim-verlies) van de primaire verzekering van de betrokkene.

Meer gedetailleerde informatie, de voorwaarden, alsmede het in te vullen schadeformulier zijn in de bijlagen bij dit bericht opgenomen:

– De collectieve aansprakelijkheidsverzekering
– Het aangifte (schade) formulier ongevallenverzekering en de instructies voor het invullen daarvan

Als het aan de orde is kunt u het schadeformulier uitprinten en inleveren bij de penningmeester van de vereniging. Mailen is natuurlijk ook mogelijk.

dhr. D. Stouten
postbus 434
7000 AK Doetinchem
e-mail: dga.stouten@wxs.nl
tel.nr.: 0314 364013

Bij hem kunt u natuurlijk ook altijd terecht voor inlichtingen met betrekking tot deze verzekering.

Bestuur v.v.Doetinchem

KLIK HIER voor alle informatie over de Collectieve aansprakelijkheids verzekering

KLIK HIER voor het aangifte formulier ongeval KNVB