Hogenkamp-meisjes winnaar regiofinale schoolvoetbal op De Bezelhorst

Het krioelde van de jongens en meisjes op het hoofdveld van v.v. Doetinchem. Onze club had woensdag 17 mei de eer om een van de vele regio-finales van het KNVB-schoolvoetbaltoernooi voor basisscholen te mogen houden. En natuurlijk waren er veel ouders, opaโ€™s & omaโ€™s en leerkrachten om de kinderen, afkomstig uit de groepen 5 en 6, aan te moedigen.

Bij de meisjes werd er deelgenomen door de basisscholen Sterrenberg (Beltrum), De Pannevogel (Steenderen), Hogenkamp (Doetinchem), Sint Joris (Borculo), Wilhelmina (Bennekom) en De Windroos (Deventer).

En bij de jongens werd er fanatiek gestreden door de scholen Hogenkamp (Doetinchem), De Ontdekking (Didam), De Vijf-er (Deventer), C. van Leeuwen (Eerbeek), De Pannevogel (Beltrum), Op dโ€™n Esch (Eibergen), Sint Joris (Borculo) en Wilhelmina (Bennekom).

Na een meer dan spannende, zeg maar bloedstollende, strijd mocht onze alom gewaardeerde hoofdorganisator Hans Migchelbrink bij de meisjes de grote beker uitreiken aan het team van de Doetinchemse school Hogenkamp. Dit team vergaarde in vijf wedstrijden evenveel punten (13) als Wilhelmina uit Bennekom, maar won de beker op basis van een beter doelsaldo.

Bij de jongens werd de beker wรจl opgeรซist door het team van school Wilhelmina, door in de beslissende wedstrijd het team van de Deventer basisschool Vijf-er met 2-1 te verslaan.

Zowel bij de meisjes als de jongens gaat de bekerwinnaar door naar de districtsfinale die op woensdag 31 mei in Enschede wordt afgewerkt.

Op de FOTO het winnende meisjesteam van school Hogenkamp