Contract met ‘Graafschap Helpt Scoren’ getekend

De samenwerking tussen voetbalvereniging Doetinchem en jongerenproject ‘Graafschap Helpt Scoren’ is op 23 november bekrachtigd met het ondertekenen van een meerjarig samenwerkingscontract. Namens onze club bezegelde penningmeester Jan Engelen (links op de foto) het contract met een handtekening. En namens ‘Graafschap Helpt Scoren’ deed projectleider Raymond Paintsil dat.

Het project richt zich op jongeren die een steuntje in de rug kunnen gebruiken, omdat zij bijvoorbeeld hun school voortijdig hebben verlaten of omdat zij bijvoorbeeld een verkeerde studie hebben gekozen. De deelnemers krijgen in 10 tot 12 weken de kans zich weer te oriรซnteren op hun toekomst. Er wordt inhoudelijk georiรซnteerd op nieuwe opleidingen/beroepen, er vinden persoonlijke gesprekken plaats, er wordt gezocht naar stage-/werkplekken en er wordt dagelijks gesport.

Het project bestaat al lange tijd, maar vooral de laatste vijftien jaar is een nauwe samenwerking opgebouwd met het Graafschap College. ‘Graafschap Helpt Scoren’ (GHS) is een regionaal project. Diverse scholen voor voortgezet onderwijs, gemeenten en MBO-scholen leveren jongeren aan.

Voorheen huisde het project in de gebouwen van stadion De Vijverberg, maar daar kon het niet langer blijven. Een goed alternatief onderdak werd gevonden op ons sportcomplex. Dat is te danken aan de goede samenwerking die er al jaren is tussen projectleider Raymond Paintsil en onze voorzitter Iwan Schoppema, die tevens docent op het Graafschap College is.

‘Graafschap Helpt Scoren’ maakt nu vier ochtenden gebruik van onze kantine en bestuurskamer. Aansluitend kan er buiten worden gesport. De gebouwen op ons voetbalcomplex zijn, volgens de projectleider, een prettige uitvalsplek voor de jongeren die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Raymond Paintsil: “We voelen ons erg welkom. Er heerste een prettige sfeer. We zien erg uit naar een langdurige samenwerking met v.v. Doetinchem.”

Iwan Schoppema: “Onze club wil meer zijn dan alleen een voetbalclub. We hebben ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid en geven hier, met medewerking aan dit project, invulling aan.ย  Waar we kunnen willen we graag samenwerken met partijen uit het maatschappelijk werkveld en/of het onderwijs.”