Bestuur haalt eerste elftal uit competitie

Wegens wanordelijkheden tijdens de uiteindelijk gestaakte wedstrijd Doetinchem-1 tegen VDZ-1 (d.d. 16 april) heeft het bestuur van v.v. Doetinchem nog dezelfde middag besloten om het eerste elftal uit de competitie te halen. In een e-mail aan de voetbalbond heeft het bestuurย  het volgende geschreven:

Beste mensen van de KNVB,

Naar aanleiding van de gebeurtenissen tijdens het competitieduel van hedenmiddag tussen Doetinchem-1 en VDZ-1, met als gevolg staking van de wedstrijd door de scheidsrechter, heeft het bestuur besloten om het team Doetinchem-1 met onmiddellijke ingang terug te trekken uit de competitie. De teamleden waren zowel door de teamleiding als het bestuur de afgelopen weken/maanden meermalen gewaarschuwd dat deze maatregel boven hun hoofd hing als de spelers zich niet naar behoren zouden gaan gedragen. Het team โ€“ de goede spelers niet te na gesproken โ€“ heeft zich uiterst hardleers getoond en daarmee zichzelf buitenspel gezet.

Het bestuur aanvaardt de financiรซle consequenties van het terugtrekken van het team en biedt met name de scheidsrechter zijn excuses aan voor de gedragingen van het team c.q. het aantal teamleden dat zwaar over de schreef ging.

Wij zullen vandaag nog pogingen ondernemen om die excuses persoonlijk aan de scheidsrechter over te brengen.

Ik hoop u zo voldoende van het bestuursbesluit op de hoogte te hebben gesteld.

Met vriendelijke groet,

namens het bestuur van v.v. Doetinchem,

Jan Klomp (secretaris)