Bennie te Kamp (51 jaar lid) overleden

“Doe kalm an.” Bennie te Kamp, 51 jaar lid van onze vereniging, zal die van hem zo overbekende woorden niet meer uitspreken. Naar eerst nu bij het bestuur bekend geworden, is hij al op 6 april overleden. In verband met de corona-crisis heeft de afscheidsplechtigheid in besloten kring plaatsgevonden. Hij is slechts 61 jaar geworden.

Bennie, die op 10-jarige leeftijd lid werd van v.v. Doetinchem, heeft niet alleen gevoetbald maar vooral veel gekeept. Niet alleen in de jeugd, maar ook bij vele (vooral lagere) seniorenteams.

Daarnaast heeft Bennie zich talrijke jaren als vrijwilliger verdienstelijk gemaakt bij onze club. Toen hij nog in de jeugd voetbalde was hij al leider van pupillenteams. En later trainde hij ook nog juniorenteams, voor zover zijn baan als vrachtwagenchauffeur dat toeliet. In het fluiten van wedstrijden was hij, met zijn imposante gestalte, ook bedreven.

Bij het overbekende internationaal A-jeugdtoernooi verrichte Bennie jarenlang tal van hand- en spandiensten, vooral als patatbakker. Het vrijwilligerswerk was hem met de paplepel ingegoten door o.a. zijn moeder, die op sportcomplex De Kruisberg al actief was bij het schoonmaken van de kantine, de kleedkamers en het wassen van shirtjes.

Ook op sportpark De Bezelhorst was Bennie jarenlang vaste kracht in de kantine, waar hij vooral in de keuken de scepter zwaaide. Menig clublid heeft gesmuld van zijn patat en andere etenswaren.

Bennie, die altijd vrijgezel is gebleven, bleef zijn baan als vrachtwagenchauffeur trouw tot hij die job bijna drie jaar geleden vanwege gezondheidsproblemen moest opgeven. Volgens de tekst op de overlijdenskaart was Bennie ‘Opgewekt en zorgzaam, nooit vragend. Nimmer klagend, altijd stil dragend. Moedig ging hij door, steeds weer. Tot op het laatste moment.’ Een bloedvergiftiging werd hem in zijn woning aan de Curaçaostraat fataal.

Bennie – die een broer en twee zussen, plus twee nichtjes en twee neefjes, verdrietig achterlaat – is  gecremeerd in crematorium Slangenburg.