Zorg voor een goedgelijkende pasfoto op de spelerspas

Voetballers die nog géén óf een verouderde pasfoto op hun digitale spelerspas hebben staan, kunnen daar zelf verandering in brengen. De spelerspasfoto wijzigen kan via de Wedstrijdzaken-app of via de Voetbal.nl-app.

De verplichting om een goedgelijkende pasfoto op de spelerspas te hebben geldt voor alle veldvoetballers vanaf de leeftijdscategorie Onder 13 en ouder.

Het hoeft overigens geen officiële pasfoto te zijn. Belangrijk is dat in alle redelijkheid verwacht kan worden dat de scheidsrechter het een goedgelijkende foto vindt.
Zorg voor een foto met voldoende contrast. Het mag geen zijaanzicht zijn en geen gezicht op te grote afstand. En je mag op de foto ook geen petje of zonnebril op hebben.

Het bestand van de foto moet van het formaat JPG, GIF of PNG zijn. Om de kwaliteit van de foto’s te behouden, adviseert de KNVB om te kiezen voor foto’s die kleiner zijn dan twee megapixel (1600×1200 px). De foto’s worden altijd geschaald naar het formaat 800×600 px.

Nogmaals, wacht niet te lang. Loop niet het risico dat de scheidsrechter weigert jou mee te laten doen aan de wedstrijd omdat hij jou niet aan de hand van de foto kan herkennen.