Ook Doetinchem-5 kampioen!

Doetinchem 5 Kampioen

Na het pupillenteam JO11-3, het juniorenteam JO15-1 en het vlaggenschip van de vereniging Doetinchem-1, is nu ook het seniorenteam Doetinchem-5 kampioen geworden.

Zondag 3 juni was de dag dat het MOEST gebeuren. Na het verlies van de kampioenswedstrijd op 20 mei bij directe concurrent Loil-3, kregen we nog een nieuwe mogelijkheid om kampioen te worden. Dan moest na de moeizame 2-1 thuiszege tegen Kilder-3 (op 27 mei) deze tegenstander in de uitwedstrijd van 3 juni opnieuw worden verslagen. Dan was de titel alsnog binnen.

Natuurlijk was er bij het merendeel van de spelers al een week lang een gezonde spanning aanwezig. Met een complete selectie gingen we met volle moed en veel strijdlust naar Kilder. Het beloofde natuurlijk een spannende wedstrijd te worden, aangezien Kilder altijd speelt om te winnen. Wij hadden nog minimaal รฉรฉn punt nodig.

De hele wedstrijd was het ontzettend spannend, met kansen over en weer.

Met rust was het nog steeds 0-0. Na rust gingen wij gewoon verder met kansen creรซren, maar de eerste goal bleef lang uit.
Ongeveer 20 minuten voor tijd kregen wij, van de uitstekend fluitende scheidsrechter, een vrije trap op ongeveer een meter of tien van de 16-meterlijn van Kilders doelgebied. Michel gooit de bal uit deze vrije trap perfect voor de goal, waarop Peter goed inkopte.

0-1!!!!!!

Nu kon het eigenlijk niet meer mis gaan, aangezien Kilder nu minimaal 2 keer moest scoren om ons van de titel af te houden.
Naar mate het eindsignaal naderde werd de spanning minder en de feestvreugde langs de lijn vanzelfsprekend steeds groter. Ook in het veld kon je dit goed zien.
Na 90 minuten floot de scheids af en kon het feest beginnen.

Wat ook heel leuk was, was dat het elftal van Loil – dat bij verlies van ons kampioen kon worden – ook aanwezig was. Die mannen kwamen ons heel sportief netjes feliciteren.

Kortom een mooie en spannende wedstrijd, kon door ons met winst en een kampioenschap worden afgesloten (60 punten uit 22 wedstrijden en een doelsaldo van 103-23).

Doetinchem 5 BekerDoetinchem 5 2017-18