Opleiding voor aspirant-scheidsrechters

Regelmatig kritiek gehad op het functioneren van de scheidsrechter? Nu is er een kans om het zelf beter te doen! En dat kan na een gedegen opleiding bij onze buurman op sportpark De Bezelhorst, de Scheidsrechtersvereniging Doetinchem en Omstreken (SDO).

De SDO is van plan om de KNVB-cursus Verenigingsscheidsrechter te organiseren. Met medewerking van andere verenigingen hoopt de SDO voldoende belangstellenden voor de opleiding te krijgen. Als cursusavond is de vrijdagavond in Doetinchem gekozen (de exacte locatie volgt later, als er zich genoeg gegadigden hebben aangemeld). Vermoedelijke startdatum in januari/februari 2019.

Belangstellenden kunnen zich melden via een telefoontje of een mailtje naar:
Ab Brussen,
bestuurslid SDO Doetinchem
tel.: 06 โ€“ 2373 1152
e-mail: debrusjes@hotmail.com

Er zijn nog wel een paar randvoorwaarden voor de cursus:
– 1 week voorafgaande aan de cursus is er een instructie-avond voor de praktijkbegeleiders;
– elke cursusavond moet er op de cursuslocatie voor de scheidsrechters een (half) speelveld beschikbaar zijn;
– elke cursusavond dient er een instructieruimte beschikbaar te zijn;
– cursusavond 3 en 4 moeten de cursisten het geleerde in praktijk brengen tijdens een oefenwedstrijd tussen twee juniorenteams, bij voorkeur van twee verschillende verenigingen;
– de cursisten moeten tijdens de opleiding vier wedstrijden bij hun eigen club fluiten, waarbij ze worden beoordeeld door de praktijkbegeleider.